Fatih P.
25 Temmuz 2021 18:40 Tarihinde gönderildi

PROJE HAKKINDA

Tamamen çeyrek, yarım ve tam daireler ile düz çizgilerin birleşimi sonucu elde ettiğim harflerle yazı karakterlerindeki belirgin geometrileri, örüntüleri ve simetriyi vurgulamak istediğim ilk yazı tipi çalışmam.

DESTEK TALEBİ

Genel anlamda büyük harflerde ve rakamlarda 6:11, küçük harflerde 1:1 bir grid üstüne oturtarak oluşturduğum yazı tipinde özellikle sarı ile vurguladığım harflerin ve rakamların diğer parçalarla uyumu hakkındaki önerilenirizi ve genel anlamda bu yazı tipi hakkındaki düşüncelerinizi merakla bekliyorum

Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

E ve F harfini aynı gridi kullanarak oluşturabilirsin. Kaligrafik altyapısında benzer hatlar ve bitişler mevcut. Sadece optik olarak gözetmen gereken bazı noktalar var. F harfinin iç boşluklarını dengeleyebilmek için biraz daha küçük bırakabilirsin. Yani yatay hatları E'den daha kısa tutabilirsin.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

üstteki veya bu versiyon senin karakter setinde vermek istediğin stil önceliğine göre karar vermen gereken bir konu. İkisi de uygun olabilir. Üstteki E ve F ile B,D harfleri benzer bir stil içerisinde olup uyumlu olacaktır. Alttaki Eve F ile de diğer yuvarlak harfler uyum içinde olacaktır. Kaligrafik yapısına baktığımızda ise hiç bir yerinde yuvarlanmış köşesi olmayan, orta barın H harfi gibi altta olan bir versiyonu da karakter setinde iyi çalışacaktır. Bir denemeni öneririm.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

A,G,H harflerindeki orta bar yüksekliğinden kaynaklı oluşan nostaljik yapıyı diğer harflerde de gözetmelisin ya da bar yüksekliğini diğer harflerle uyumlamalısın.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Alternatiflik adına iyi bir tasarım fakat okunurluk ve seçilirlik açısından biraz zayıf. her harfte farklılaştırma gözetmen güzel ama bütün karakter setinde bu tarz alternatifler okuyucuyu yorar. Dolayısıyla bunun gibi bazı harflerde özgünlüğü genel tasarımında değil, ince proporsiyonlarla ve eğrilerle yakalamalısın.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Bu versiyonu tercih ederim fakar R'nin bacağında K harfindeki gibi bir hat kullanmayı deneyebilirsin. Belli harflerde benzer yapıları kullanabilirsin. Her harfte benzerlik boğucu olsa da benzer hatlarda benzer tasarımlar okuma hızı açısından avantaj sağlar. Harfleri daha kolay ve hızlı algılamamızı sağlar.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Burası çok yabancı durmuş bu fonta. hem rounded stroke olması hem de harfin sağında yer alması.
Bence taban çizgisinden aşağıya taşan, tam ortalı dikey bir çizgi hoş olacaktır.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Tüm harflerin içinde ilk olarak dikkatimi çeken nokta bu oldu. f orta barını taban çizgisine değil biraz daha yukarıya konumlandırman gerekiyor. Ya da bu kadar alternatif orta bar yüksekliği olacaksa diğer harflerdeki bazı benzer özelliklerle de uyum sağlaman gerekir.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Genellikle t ve f harflerinin barları aynı yüksekliktedir. Fyi t'ye hizalayabilirsin veya ikisi için de yeni bir yükseklik verebilirsin. Mesela küçük harf yüksekliği olabilir bu. Yani z harfinin üst çüzgisi ile aynı hizada olabilirler.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

2yi ters çevirerek 5 oluşturma Display font tasarımlarında işe yarayabilir. Ama öyle olmak zorunda değil. Eğer buradaki gibi dikeyde simetriğini kullanacak isen de 5'in üst alanı ile alt alan dengelerine biraz müdahale etmek gerekir. Burada göreceğin üzere üs alan olduğundan daha büyük görünüyor. (Olduğundan kasıt, matematiksel olarak eşit olsa da, optik olarak farklı görünmesi)

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

2yi ters çevirerek 5 oluşturma Display font tasarımlarında işe yarayabilir. Ama öyle olmak zorunda değil. Eğer buradaki gibi dikeyde simetriğini kullanacak isen de 5'in üst alanı ile alt alan dengelerine biraz müdahale etmek gerekir. Burada göreceğin üzere üs alan olduğundan daha büyük görünüyor. (Olduğundan kasıt, matematiksel olarak eşit olsa da, optik olarak farklı görünmesi)

Mesajı Göster
Taner Ardalı
3 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Fatih, öncelikle ilk font çalışman olarak böyle disiplinli bir font tasarım girişimde bulunduğundan dolayı tebrik ederim.
Öncelikle söylemek istediğim bir konu şu, grafik tasarımla font tasarımını birbirinden ayıran en önemli özelliklerden biri gridlerin font tasarımında pek de işe yaramamasıdır. Her harfin kendine özgü bir anatomisi vardır. Bazı harflerde ortak girdler çalışsa da her harfin tek grid üzerinden tasarlanması font özelinde çalışan bir sistem değil malesef. Yani yaparsan olur tabii de, verimli çalışan bir font elde etmen zor. ilk denemen için gayet yeterli bir seviyede bu tasarım, bazı düzenlemeler ile çok daha iyi bir noktaya gelecektir. Bu arada daha yorum yapılacak harfler ve konular var fakat ilk aşama için yoruma boğmak doğru olmaz. Sonraki aşamada daha ince ayarlara geçilir. Kolaylıklar dilerim.

Fatih P.
12 Ağustos 2021
Versiyon 2 Yüklendi
Durum Güncellendi Yorum Gerekiyor

MESAJ

İkinci aşamada sembolleri ve türkçe karakterleri de eklemek istedim. Uppercase harflerde sarı renklileri alternatif harf olarak fontun içine gömmeyi düşünüyorum çünkü kelime ve cümle denemelerinde farklı kelimelere göre her iki alternatif de istediğim görevi yapıyor. Yine uppercase harflerde V ve Z harfleri tamamen lineer olmasından dolayı yaparken beni biraz zorladı. Bu konuda tüm önerilerinize açığım. Bunun yanında lowercase harflerde özellikle m,n,u,ü harflerindeki köşeli detayı kaldırarak tamamen yumuşak bir form da bazı kelimeler için istediğim görevi görüyor ve alternatif olarak kullanmayı istiyorum. Ancak lowercase harflerdeki bu detayın olmadığı bir düzeni kalan harflere de uygulamam gerekli mi bilmiyorum. (Örneğin: a,g,p,q) Şimdiden yorumlarınız için teşekkürler.

Taner Ardalı
15 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Fatih selam, öncelikle tüm set genelinde daha tutarlı bir karakter kendini hissettiriyor. Alternatifler ve tercihler her zaman zordur. Çok fazla alternatif yapıp işi kullanıcıya bırakmamak gerekiyor bence, o yuzden senin eklediğin alternatifler gayet yeterli, fazlası karasızlık gibi olur.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
15 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Bu ve L gibi açık harfleri genel olarak biraz daha dar yapman lekesel ritmi yakalamak adına doğru olur. Harf içerisindeki büyük boşluğu diğer harflerin boşluklarıyal uyumlamak için yani.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
15 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Fatih çok haklısın, diğer harflerde olmayan bir konstrüksiyona sahip V harfi. Dolayısıyla en başta dediğim gibi hem grid hem de tek bir harf üzerinden çoğaltılan stilizasyonlar tüm harflere uyum sağlamayabilir. Tıpkı burada olduğu gibi. Bu yapıya özel bir form geliştirmelisin, tabi bu diğer harflerle de çok uyumsuz olmamalı. Aynı yapıyı W harfine de uyumlarsan setteki bütünlüğü yakalayabilirsin.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
15 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

V harfinin geometrik yapısını biraz daha irdeleyip yeni bir yaklaşım yakalayabilirsin bence. Örneğin iki tane simetrik diyagonel çubuğun taban noktasında birleşimi üzerinde nasıl yeni bir hat yakalayabilirsin? Bir kaç farklı deneme yaparak ilerlemeni öneririm.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
15 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

E harfinde de alt ve üst barlar E ve Z harfinin ortak noktası, belki benzer bir stilizasyon Z için de uygun olabilir. Denemek lazım.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
15 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Bence hepsine uygulamak zorunda değilsin. O zaman iş basit bir tasarım algoritmasından çıkmış gibi oluyor. Font içi zenginliği farklı harflerde farklı fakat uyumlu yorumlarla yakalamak daha güzel.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
16 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Fatih burada "k" harfinin bacaklarını üstüste bindirebilirsin. İkisi farklı yerden çıktığı için orada bir kalınlaşma oluyor ve leke olarak çok fazla geldi bana.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
16 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Bacaklar ile ilgili diğer konu da, diğer harflerde yaptığın gibi tüm dairesel formları aynı daireden oluşturmak zorunda değilsin. Aksi taktirde burada olduğu gibi, çeyrek daire kullanman gerektiğinde harfin diğerlerinden daha dar duruyor. Yani bacakları çeyrek daireden değil de, kendi çizeceğin bir eğri ile yapman daha doğru olur. Bu biraz işin optik kısmına da giriyor. Bazı optik tasarım yorumlarımı son aşamaya bırakıyorum.

Mesajı Göster
Taner Ardalı
16 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

son olarak da, s harfin hoş ama diğer harflerin karakterinde çok bağımsız. Diğerlerindeki sempati bunda yok. Fazla extend ve maskülen duruyor. Başka bir tasarım denenebilir.

Mesajı Göster
Fatih P.
16 Ağustos 2021
Durum Güncellendi Yorum Gerekiyor

MESAJ

öncelikle değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim. b,d,f,h gibi harfler uppercase harflerle aynı yükseklikteyken t harfinde yaptığım revizeden dolayı bu yüksekliği yakalamakta epey zorlandım. t harfinin şuanki yüksekliği konusunda da fikrinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Mesajı Göster
Proje Adı Apollo Typeface
Son Durum Yorum Gerekiyor
V1 V2
pintool info
Yorum Gerekiyor
E ve F harfini aynı gridi kullanarak oluşturabilirsin. Kaligrafik altyapısında benzer hatlar ve bitişler mevcut. Sadece optik olarak gözetmen gereken bazı noktalar var. F harfinin iç boşluklarını dengeleyebilmek için biraz daha küçük bırakabilirsin. Yani yatay hatları E'den daha kısa tutabilirsin.
Yorum Gerekiyor
üstteki veya bu versiyon senin karakter setinde vermek istediğin stil önceliğine göre karar vermen gereken bir konu. İkisi de uygun olabilir. Üstteki E ve F ile B,D harfleri benzer bir stil içerisinde olup uyumlu olacaktır. Alttaki Eve F ile de diğer yuvarlak harfler uyum içinde olacaktır. Kaligrafik yapısına baktığımızda ise hiç bir yerinde yuvarlanmış köşesi olmayan, orta barın H harfi gibi altta olan bir versiyonu da karakter setinde iyi çalışacaktır. Bir denemeni öneririm.
Yorum Gerekiyor
A,G,H harflerindeki orta bar yüksekliğinden kaynaklı oluşan nostaljik yapıyı diğer harflerde de gözetmelisin ya da bar yüksekliğini diğer harflerle uyumlamalısın.
Yorum Gerekiyor
Alternatiflik adına iyi bir tasarım fakat okunurluk ve seçilirlik açısından biraz zayıf. her harfte farklılaştırma gözetmen güzel ama bütün karakter setinde bu tarz alternatifler okuyucuyu yorar. Dolayısıyla bunun gibi bazı harflerde özgünlüğü genel tasarımında değil, ince proporsiyonlarla ve eğrilerle yakalamalısın.
Yorum Gerekiyor
Bu versiyonu tercih ederim fakar R'nin bacağında K harfindeki gibi bir hat kullanmayı deneyebilirsin. Belli harflerde benzer yapıları kullanabilirsin. Her harfte benzerlik boğucu olsa da benzer hatlarda benzer tasarımlar okuma hızı açısından avantaj sağlar. Harfleri daha kolay ve hızlı algılamamızı sağlar.
Yorum Gerekiyor
Burası çok yabancı durmuş bu fonta. hem rounded stroke olması hem de harfin sağında yer alması.
Bence taban çizgisinden aşağıya taşan, tam ortalı dikey bir çizgi hoş olacaktır.
Yorum Gerekiyor
Tüm harflerin içinde ilk olarak dikkatimi çeken nokta bu oldu. f orta barını taban çizgisine değil biraz daha yukarıya konumlandırman gerekiyor. Ya da bu kadar alternatif orta bar yüksekliği olacaksa diğer harflerdeki bazı benzer özelliklerle de uyum sağlaman gerekir.
Yorum Gerekiyor
Genellikle t ve f harflerinin barları aynı yüksekliktedir. Fyi t'ye hizalayabilirsin veya ikisi için de yeni bir yükseklik verebilirsin. Mesela küçük harf yüksekliği olabilir bu. Yani z harfinin üst çüzgisi ile aynı hizada olabilirler.
Yorum Gerekiyor
2yi ters çevirerek 5 oluşturma Display font tasarımlarında işe yarayabilir. Ama öyle olmak zorunda değil. Eğer buradaki gibi dikeyde simetriğini kullanacak isen de 5'in üst alanı ile alt alan dengelerine biraz müdahale etmek gerekir. Burada göreceğin üzere üs alan olduğundan daha büyük görünüyor. (Olduğundan kasıt, matematiksel olarak eşit olsa da, optik olarak farklı görünmesi)
Yorum Gerekiyor
2yi ters çevirerek 5 oluşturma Display font tasarımlarında işe yarayabilir. Ama öyle olmak zorunda değil. Eğer buradaki gibi dikeyde simetriğini kullanacak isen de 5'in üst alanı ile alt alan dengelerine biraz müdahale etmek gerekir. Burada göreceğin üzere üs alan olduğundan daha büyük görünüyor. (Olduğundan kasıt, matematiksel olarak eşit olsa da, optik olarak farklı görünmesi)
Yorum Gerekiyor
Fatih selam, öncelikle tüm set genelinde daha tutarlı bir karakter kendini hissettiriyor. Alternatifler ve tercihler her zaman zordur. Çok fazla alternatif yapıp işi kullanıcıya bırakmamak gerekiyor bence, o yuzden senin eklediğin alternatifler gayet yeterli, fazlası karasızlık gibi olur.
Yorum Gerekiyor
Bu ve L gibi açık harfleri genel olarak biraz daha dar yapman lekesel ritmi yakalamak adına doğru olur. Harf içerisindeki büyük boşluğu diğer harflerin boşluklarıyal uyumlamak için yani.
Yorum Gerekiyor
Fatih çok haklısın, diğer harflerde olmayan bir konstrüksiyona sahip V harfi. Dolayısıyla en başta dediğim gibi hem grid hem de tek bir harf üzerinden çoğaltılan stilizasyonlar tüm harflere uyum sağlamayabilir. Tıpkı burada olduğu gibi. Bu yapıya özel bir form geliştirmelisin, tabi bu diğer harflerle de çok uyumsuz olmamalı. Aynı yapıyı W harfine de uyumlarsan setteki bütünlüğü yakalayabilirsin.
Yorum Gerekiyor
V harfinin geometrik yapısını biraz daha irdeleyip yeni bir yaklaşım yakalayabilirsin bence. Örneğin iki tane simetrik diyagonel çubuğun taban noktasında birleşimi üzerinde nasıl yeni bir hat yakalayabilirsin? Bir kaç farklı deneme yaparak ilerlemeni öneririm.
Yorum Gerekiyor
E harfinde de alt ve üst barlar E ve Z harfinin ortak noktası, belki benzer bir stilizasyon Z için de uygun olabilir. Denemek lazım.
Yorum Gerekiyor
Bence hepsine uygulamak zorunda değilsin. O zaman iş basit bir tasarım algoritmasından çıkmış gibi oluyor. Font içi zenginliği farklı harflerde farklı fakat uyumlu yorumlarla yakalamak daha güzel.
Yorum Gerekiyor
Fatih burada "k" harfinin bacaklarını üstüste bindirebilirsin. İkisi farklı yerden çıktığı için orada bir kalınlaşma oluyor ve leke olarak çok fazla geldi bana.
Yorum Gerekiyor
Bacaklar ile ilgili diğer konu da, diğer harflerde yaptığın gibi tüm dairesel formları aynı daireden oluşturmak zorunda değilsin. Aksi taktirde burada olduğu gibi, çeyrek daire kullanman gerektiğinde harfin diğerlerinden daha dar duruyor. Yani bacakları çeyrek daireden değil de, kendi çizeceğin bir eğri ile yapman daha doğru olur. Bu biraz işin optik kısmına da giriyor. Bazı optik tasarım yorumlarımı son aşamaya bırakıyorum.
Yorum Gerekiyor
son olarak da, s harfin hoş ama diğer harflerin karakterinde çok bağımsız. Diğerlerindeki sempati bunda yok. Fazla extend ve maskülen duruyor. Başka bir tasarım denenebilir.
öncelikle değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim. b,d,f,h gibi harfler uppercase harflerle aynı yükseklikteyken t harfinde yaptığım revizeden dolayı bu yüksekliği yakalamakta epey zorlandım. t harfinin şuanki yüksekliği konusunda da fikrinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
Fatih P.
Apollo Typeface