PROJE HAKKINDA
Oyun Hakkında Genel Bilgi:
Oyunda ana karakter olan satıcımız 60lı yaşlarında, yorulmuş ve iş için sürekli şehir dışına yolculuk yapmak zorunda olan 2 çocuklu bir aile babasıdır. Ailesini sürekli olarak gelecek ve ekonomik konuda umutlandırmaktadır. Çocuklarına sürekli becerikli olduklarını ve başarılı olacaklarını anlatmaktadır. Satıcımızın psikolojisi pek yerinde değildir. Bazen aile bireyleri onu kendi kendine konuşurken bulmaktadır. Oyunda sürekli olarak satıcımızın abisi ardında beyaz bir ışık olan kapıdan giriş yaparak, satıcımızı sürekli yanına çalışmaya çağırır. Lakin satıcımız bunu kendi bulunduğu şehirde başaracağını söyler ve minnet etmek istemez. 60lı yaşlarda kendi işinden de kovulan satıcımız akıl sağlığını iyice yitirir ve ailesi için bırakabileceği en iyi imkanın kendi ölümüyle birlikte sigortadan gelecek para olduğunu düşünür. Oyunun sonunda satıcımızın abisi yine o ışık saçan kapıdan gelerek ana karakteri yanına çağırır. " Artık zaman geldi, gitme vakti" der. Aslında satıcımızın abisi yıllar önce ölmüş ve kardeşini ölüme ikna etmeye çalışıyormuş. Satıcımızın bir tarafı bu sigorta parasını sürekli düşünüyormuş lakin içinde beslediği umut buna engel oluyormuş. Abisinin teklifine evet diyen satıcımız. Beyaz ışık saçan kapıya yönelir, arabasına biner ve sonradan oyunda araba sesinin ardından çarpma sesi duyulur. Satıcımız ailesine sigortadan para bırakabilmek için intihar etmiştir.
Afiş:
Öncelikle oyundaki o gerilim ve dram havasını verebilmek için siyah-beyaz tasarım yapma kararı aldım. Afişin sol tarafındaki beyaz alan satıcımızın oyun sonunda gittiği, abisinin onu çağırdığı yer olan beyaz ışık saçan kapı olarak simgeledim. Siyah alanda hem siyah-beyaz dengesini sağlamak hem de o dark havayı betimlemeye hizmet etmesi için perspektif uygulayarak siyah duvarı simgeledim. Afişimizin ortasında beyaz ışık saçan kapıya doğru ilerleyen ve ana karakterimiz olan satıcımızı lekesel olarak ve kırmızı renkte vurguladım. Tipografi olarak dram havasına hizmet etmesi için yüksek ve lekeli bir fonta yer verdim. Oyun ismini ingilizce yaptım böylelikle kullanacağım kelime ve tasarım alanım artmış oldu. Yazar ismini ve oyun isminin ilk üç kelimesini ( Death of a ) siyah duvara beyaz olarak ve perspektif uygulayarak yerleştirdim. Oyunun son kelimesi yani Salesman kelimesini ise satıcımızın gölgesi olarak uyguladım. Burada aslında satıcımızın ömrünü ve bütün umutlarını verdiği o satıcılığı ardında bırakmasını ve çaresiz bir şekilde ölüme gitmesini anlatmak istedim. Gölge ışık kaynağından uzaklaştıkça değer bakımından açıldığı için gölge olarak verdiğim Salesman yazısına degrade uyguladım. Oyuncu ve yönetmen isimlerini, tarihi ve tiyatro logosunu ışık saçan kapıdan bir klavuz çizgisi çıkararak sol taraftaki beyaz bölüme yerleştirdim.
DESTEK TALEBİ
Yaptığım tiyatro oyunu afişinin yorumlanması.