Batuhan Y.
3 Eylül 2021 14:30 Tarihinde gönderildi

PROJE HAKKINDA

3D Air hockey masası.

DESTEK TALEBİ

Merhaba, nasıl daha realistik renderlar alabilirim? Işık ve renkler konusunda neleri daha doğru yapabilirim? Belli bir stil oluşturmak mı yoksa her şekilde çalışabilmeyi öğrenmeye zorlamak mı benim için daha faydalı olur? Şimdiden teşekkürler.

Durum Güncellendi Geliştirmek Gerekiyor

USTANIN YORUMU

Merhaba Batuhan,
Öncelikle güzel bir aşama kat etmişsin tebrik ederim.

Gerçekçi hale getirmek istediğinden emin misin? Çünkü çok güzel bir renk kullanımın var. Bu konuda göz zevkinin başarılı olduğunu görmek hiçte zor değil.

Konseptini bozmadan düzeltmen gerekenleri aşağıda yazıyorum.

1-Dof yani odaklama noktası yanlış. Öne çıkartmak istediğin masanın kenarı ise doğru. Bir sahnede ağırlıklı olarak görünen nesne masa ise, göz odağı masanın üzerindeki nesnede olmalıdır. O nesne şuan hafif blurlu duruyor.

2- Kadrajda bulunan odak noktası objesine yakın yazılar var ise, bu yazıların okunması için daha netleşmesi iyi olabilir. Belki bu skor tablosunda bir mesaj vermek istersin vb.

3-Belki genel ortama biraz duman eklenebilir? neticede retro bir tarz var ve bu tarz eğer çocuklar için yapılmış bir proje değil ise, hafiften dumanımsı bir fog eklemek 80-90 lara biraz götürebilir.

Konseptini bozmadan yaptığım yorumlara son eklemem ise bu projeni animasyona çevirmen olur. Örneğin bir hayal edelim, basit animasyon hareketleri ile masada hızlı bir maç oynanabilir. (insansız).
Kamera bazen yakına, bazen uzaktan genel görüntü sunabilir.

Gerçekçi render almak istiyorsan ilk olarak kullanılan renklere müdahale etmen gerekiyor. Örneğin renkli yüzeyleri, ahşap vb. gerçek kaplamalar ile değiştirmen gerekiyor.

Ayrıca ortamdaki spot ışıkların renkleri sarı, veya beyaz olmalıdır. Belki duvarlara ies light veya spot light ile baskın olmayan kırmızı ışıklar konabilir. Ama genel aydınlatma beyaz ve sarı tonları olmalı. reflection seviyesinin artması gerekiyor. Muhtemelen kameranın arkası boş. aynı mekanı kameranın arkasına da kopyalayabilirsiniz. Bu sahnedeki objelerin kameraya bakan yüzeylerinde yansımalar oluşmasını sağlar.

Masa modelinin köşeleri gerçekçi durmuyor, daha hafif kıvrımlı olmalılar. Örneğin yansıma keskin yüzeylerde köşe bandında olmaz. Yansıma gerçekçilik kattığı için, köşe kıvrımlarının hafif kıvrımlı olması gerekir. O minik kıvrımlara vuran ışık ve yansımalar objenin gerçekci durmasına yardımcı olacaktır..

Gerçekçilikte sınır yok, çok detaya girmek istersen, yaşanmışlık hissi katman gerekiyor. Şuan her şey sıfır gibi. Yerlerde kağıt parçaları, halıda sigara yanıkları veya lekeler, oyun makinalarında kırıklar veya kirlilikler vb.

Bence bir konsept üzerinde kendini iyileştirebilirsin. Sonrasında diğer alternatif tarzlara yönelik çalışmalara geçebilirsin.

Şuan 3D dünyasında daha çok bu yaptığın tarza yakın bir trend var. Gerçekçilik pek işine yaramayacaktır. Tabi mimari iç mekan çalışmalar yapmayacaksan...

Bu tarz Reklam ve motion graphic alanlarında çok güzel ilerlemeni sağlar.

Batuhan Y.
4 Eylül 2021
Versiyon 2 Yüklendi
Durum Güncellendi Yorum Gerekiyor

MESAJ

Alan derinliğini masanın üzerine aldım. Konsepti bozmadan ufak bir animasyon yapmayı denedim, ilk animasyonum olduğu için fizik konusunda biraz zorlandım bu yüzden masanın kenarlarını kullanamadım. Bu arada animasyon için farklı bir render motoru kullandığım için görünüm biraz değişti. Linki aşağıya bırakıyorum.


https://drive.google.com/file/d/1ItR3IQeSLlowcceA9vzTZaB3YuJyIM4D/view?usp=sharing

Durum Güncellendi Onaylandı

USTANIN YORUMU

Tebrik ederim, gayet yeterli bir seviyede olmuş. Yeni bir projede görüşmek üzere.

Proje Adı 3D Air Hockey
Son Durum Onaylandı
V1 V2
pintool info
Batuhan Y.
3D Air Hockey